Scrablebrikker med S-E-O

Det nyeste fra Silicon Valley

123

Diverse tech-giganter overrasker igen og igen fra den sagnomspundne dal. Dog er det i de små virksomheder man kan se den virkelige udvikling i branchen. Der er mange måder hvorpå teknologien gør sig selv bedre, nogle gange helt uden påvirkning fra omverdenen. Det nyeste skud på stammen er en leg, der kun foregår på internettet. Vi har før set memes eller andre pranks, der har udviklet sig på internettet, men det har dog aldrig været på et administrativt plan. Dette er måske første gang man ser virksomheder kæmpe om at være kongen af internettet.

Sværd på mark

Kongen af internettet

Der er mange måder hvorpå man kan være den bedste, dog giver Google en meget god og nem måde at sammenligne sig på. Den der er bedst til at være på internettet, må nødvendigvis være den der kommer højest op på en bestemt Google-søgning. Det er netop det denne konkurrence går ud på. Den hedder ”Kongen af internettet”, og sammenligner sig selv med episke kampe, som Game of Thrones. I modsætning til Game of Thrones skal denne konkurrence, dog ikke udkæmpes med sværd, men med SEO-artikler. Det er altså ikke en fysisk kamp, men en kamp af SEO-firmaer til SEO-firmaer. Der er en længere intern kamp mellem diverse SEO-firmaer, måske netop grundet denne lette måde at måle på hvem der er størst og bedst. Nogle SEO-firmaer har linkbuildet sig selv til at lægge over hindanden, når man søger efter en konkurrent på Google. Firmaerne skyr alle midler for at blive den bedste på Google. Med denne konkurrence kæmper man dog ikke på flere fronter, der er kun én præmie, at lægge højest når man søger på ”Kongen af internettet”. Hvem vil vinde denne prisværdige kamp? Det må være op til den enkelte virksomhed at bedømme, hvad de vil kaste efter denne konkurrence, nogle trækker på det, mens andre er klar til at satse alt. 

Konge med veltede skakbrikker

Væbnet med SEO

Kampen kan da også komme til at handle om mere, end bare at være kongen. Nogle vil sige at, sætter et firma sig godt ind i sagerne inden de vil købe deres SEO-artikler, vil den der har titlen ”Kongen af internettet” kunne markere sig som det bedste bud på markedet. At vinde denne konkurrence, vil vise en anden form for muskelkraft end man ellers kan gennemskue sig til når man bare surfer på internettet. Så hvis du leder efter SEO til din hjemmeside, så søg på ”Kongen af internettet”, så kan du holde øje med, hvilken tekstforfatter der holder sig bedst. Så snart kongen er kronet vil det være helt tydeligt hvem der er med på beatet, og hvem der skal hjem og øve sig. Det er nemlig ikke bare et spørgsmål om at skrive mange artikler om dette emne, men også at udøve den perfekte balance mellem søgeord, aktive links og ikke mindst de helt rigtige emner.